Konto og kontoutskrift
Her har vi samlet de mest vanlige spørsmålene om
Konto og kontoutskrift
.
Hvor finner jeg kontoutskrift og årsoppgaven?
For å finne kontoutskrift og/eller årsoppgaven trykker du på «Meny» -> «Arkiv» i nett- eller mobilbanken. I nettbanken kan du også velge ønsket periode for dokumentene. Ønsker du å se årsoppgaven kan du scrolle nedover eller i nettbanken sette Type = Årsoppgave (pass i så fall på at dato er satt langt nok tilbake slik at du ser årsslutt).
Hvordan ser jeg rentesats, opptjente renter, BIC-kode og IBAN?
For å se konto- og rentedetaljer går du først inn på en spesifikk konto. Trykk på de tre prikkene til høyre for «Eksporter til PDF», trykk deretter på «Kontodetaljer».
Koster det å åpne konto i Nordic Corporate Bank?
Opprettelse av konto hos oss er kostnadsfritt (utenom depositumskonto).
Hvordan åpner jeg en ny konto?
Hvis du ikke er kunde i Banken trykker du på «Bli kunde» oppe til høyre på hjemmesiden vår. Er du eksisterende kunde kan du sende oss en melding i nett- eller mobilbanken med ønsket produkt. Deretter vil vi sende deg en kontoavtale for signering. Når denne er signert vil du få tilgang til kontoen.
Hvordan avslutter jeg en konto?
Ønsker du å avslutte en konto kan du sende oss en melding i nett- eller mobilbanken med hvilken konto som skal avsluttes. Dersom kontoen er en plasseringskonto eller et fastrenteinnskudd må du notere hvilket kontonummer beløpet skal overføres til ved endt binding.
Hvordan setter jeg beløpsgrense?
Beløpsgrense i Banken er en øvre grense per betaling. For å sette/endre beløpsgrense i nettbanken trykker du på «Meny» -> «Innstillinger» nederst på siden -> «Nettbankinnstillinger». På høyresiden under «Betalinger» finner du beløpsgrense. Tast inn ønsket grense, trykk «Lagre» og godkjenn som beskrevet. Du kan gjøre det samme under «Meny» i mobilbanken. Beløpsgrensen kan justeres når du ønsker det.
Hvordan endre navn på konto?
For å endre navn på en konto går du inn på en spesifikk konto i nettbanken. Til høyre for «Eksporter til PDF» er det tre prikker; trykk på disse. Trykk på teksten på kontoen og skriv ønsket navn. Trykk så på pilen til høyre for å lagre. Du kan gjøre det samme i mobilbanken ved å velge de tre prikkene oppe til høyre på kontoen også velge «Endre kontonavn».
Kan jeg sette opp varslinger på kontoene mine?
Ja, i nettbanken kan du sette opp varslinger på inn- og utbetalinger, saldo over og under, meldinger/dokumenter fra Banken med mer. For å sette/endre varslinger i nettbanken trykker du på «Meny» -> «Produkter og avtaler» -> «Varslinger». Her kan du opprette nye varslinger oppe til høyre eller endre eksisterende ved å trykke på de tre prikkene til høyre for mottaker.
Kan jeg koble til regnskapsgodkjent betaling (RGB)?
Ja, hvis ditt regnskapsprogram er integrert med Banken kan betalinger godkjennes i ditt regnskapssystem. Les mer her.
Hvilke regnskapssystemer kan integreres med Banken?
Foreløpig tilbyr vi integrasjon mot Visma, Aritma og Tripletex. Bruker du ett annet regnskapssystem som du ønsker å integrere kan du sende en forespørsel til post@ncbank.no.
Har du et spørsmål?
Send en e-post til post@ncbank.no, ring oss på
tlf. 21 03 24 00 eller trykk på knappen nedenfor for å sende oss en melding. Vi svarer deg raskt!