Betalinger
Her har vi samlet de mest vanlige spørsmålene om
Betalinger
.
Hvordan gjennomfører jeg en betaling?
I nett- og mobilbanken kan du i menyen gå til «Betalinger» også videre til «Opprett betaling»/«Betal & overfør». Du kan også bruke snarveien nede til høyre med to piler.
Hvordan betaler jeg til utlandet?
Betaling til utlandet legges inn ved å opprette en betaling og trykke på «Utland». Her fyller du ut beløp, valuta, «fra konto», IBAN/kontonummer, dato og annen påkrevd informasjon. Du kan velge å lagre mottakeren om ønskelig.
Når gjennomføres betalinger?
Det blir kjørt fem overføringer daglig i Norge (mandag til fredag). Tidspunktene er som følger:
- Registrert 03:00-07:30: Hos mottaker 10:00
- Registrert 07:30-10:00: Hos mottaker 12:00
- Registrert 10:00-12:00: Hos mottaker 14:00
- Registrert 12:00-14:00: Hos mottaker 16:00
- Registrert 14:00-03:00: Hos mottaker 07:00*
* Mandag ca. kl. 08:00.
Fristene gjelder virkedager. Siste frist for å gjennomføre en betaling før en helg (fridag) er kl. 14:00 dagen før.
Generelt om betalingsfrister
Merk at fristene ikke er absolutte. Tidspunkt for mottak er veiledende og vil variere fra bank til bank. Hvis tidspunktet for betalingsmottak er viktig, anbefales det at registreringen av betalingen er ferdig gjennomført noen minutter før de ovenfor nevnte tidspunktene.
Kan jeg opprette faste betalinger?
Ja, du kan enkelt opprette faste betalinger i nett- og mobilbanken. I nettbanken går du i menyen til «Betalinger», videre til «Betalingsavtaler» også «Opprett fast betaling». I mobilbanken går du til «Meny», så «Betalinger» også til «Faste betalinger». Opprett med +-tegnet øverst til høyre.
Hvorfor vises eFaktura i flere banker samtidig?
eFaktura er knyttet til deg som person og ikke banken du bruker. Derfor vil eFaktura vises i alle bankene du har kundeforhold i frem til den blir behandlet. Du finner eFaktura-arkivet i nett- og mobilbanken med status («Meny», «eFaktura» også «eFaktura arkiv»).
Kan jeg opprette AvtaleGiro?
Ja, du kan opprette AvtaleGiro i både nett- og mobilbanken. I nettbanken finner du dette under «Meny», «Betalinger» også «Betalingsavtaler». Velg deretter «Opprett ny avtale». I mobilbanken finner du dette under «Meny», «Betalinger» også «AvtaleGiro». Trykk på +-tegnet oppe til høyre.
Kan jeg betale med straksbetaling?
Nei, av sikkerhetsmessige årsaken tilbyr ikke Banken straksbetaling på våre kontoer.
Kan jeg koble min konto til Vipps?
Ja, du kan koble kontoen til din Vipps.
Kan jeg koble til regnskapsgodkjent betaling (RGB)?
Ja, hvis ditt regnskapsprogram er integrert med Banken kan betalinger godkjennes i ditt regnskapssystem. Les mer her.
Hvilke regnskapssystemer kan integreres med Banken?
Foreløpig tilbyr vi integrasjon mot Visma, Aritma og Tripletex. Bruker du ett annet regnskapssystem som du ønsker å integrere kan du sende en forespørsel til post@ncbank.no.
Har du et spørsmål?
Send en e-post til post@ncbank.no, ring oss på
tlf. 21 03 24 00 eller trykk på knappen nedenfor for å sende oss en melding. Vi svarer deg raskt!